آماده باش تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای پیشگیری از اُمیکرون


انتشار : 1400/10/04



معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت:تاسیسات گردشگری استان  برای پیشگیری و مقابله با سویه جدید ویروس کرونا (امیکرون) آماده است.

یوسف بیدخوری با بیان این که ورود اتباع خارجی از مرز‌های زمینی هوایی و دریایی به مدت ۱۵ روز ممنوع است، افزود: رعایت کامل دستور‌های بهداشتی در همه تاسیسات گردشگری ضروری است و مدیران، بهره‌برداران و دست اندرکاران حوزه گردشگری خراسان رضوی در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی بیشترین دقت را داشته باشند.

وی افزود: براساس تصمیمات  جلسه فوق العاده ستاد ملی کرونا در خصوص کنترل مسافران در مرز‌ها با توجه به شیوع سویه جدید اُمیکرون، ورود مستقیم و غیر مستقیم مسافران از ۸ کشور آفریقایی  و ورود مسافران غیر ایرانی از ۴ کشور اروپایی که این سویه جدید در آن‌ها زیاد بوده به مدت ۱۵ روز  ممنوع است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: تشویق به تزریق دوز سوم جمعیت ۱۸ سال به بالا، استفاده مستمر از ماسک، فاصله اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات غیرضروری و صیانت و مراقبت از سلامت خود و خانواده در مناسبت‌های پیش رو از مواردی است که مدیران، بهره‌برداران و دست اندرکاران حوزه گردشگری خراسان رضوی باید در مواجهه با مسافران انجام دهند.