حضور ایران در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ با ۱۴ غرفه


انتشار : 1400/10/26



به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد حسین صوفی در نشست صمیمانه با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه از سوی بخش خصوصی برای شرکت در این نمایشگاه استقبال خوبی شد.

وی با اشاره به اینکه پاویون ایران امسال در این نمایشگاه ۱۲۰ متر و در بخش اروپایی نمایشگاه دایر شده است بیان کرد: برای طراحی پاویون و غرفه ها، از معماری ایرانی و اسلامی استفاده شده که این کار باعث شده است تا ایران نسبت به دوره‌های قبل حضور متفاوت تری داشته باشد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: باتوجه به اینکه بخش خصوصی دوسال است که با شیوع ویروس کرونا ضرر و زیان بسیاری داشته است، اما حضور آن‌ها در این نمایشگاه و امضا تفاهم نامه‌های همکاری و قرارداد‌های مختلف برای خروج و ورود گردشگر بسیار مؤثر خواهد بود.3

آقای صوفی افزود: چهل و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فیتور از ۱۹ تا ۲۳ ژانویه (۲۹ دی تا ۳ بهمن) در مرکز نمایشگاه‌های شهر مادرید با حضور ۱۵۰ کشور برگزار خواهد شد.

وی توسعه اتومبیلرانی را از برنامه‌های تحولی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دانست و بیان کرد: برای توسعه و فعال‌تر کردن این بخش برگزاری انواع مسابقات رالی از جمله رالی کشور‌های عضو اکو، رالی کشور‌های همسایه، رالی چابهار-هند، رالی کشور‌های نوروز در دستور کار قرار دارد.

آقای صوفی گفت: اگر فضای مناسبی در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران که از ۹ بهمن در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود وجود داشته باشد، هر روز برنامه‌های مختلفی از جمله نمایش خودرو‌های کلاسیک و تاریخی و برگزاری مسابقات رالی برگزار خواهد شد.