شالبافیان: احیای مجدد صنعت گردشگری منوط به همراهی همه دستگاه ها است


انتشار : 1400/11/09



به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبرگزاری فارس، صبح امروز مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نمایندگان مجلس، سفرا، معاونان وزرا و جمع کثیری از فعالان حوزه گردشگری در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. 

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در این مراسم اظهار کرد: ما در حالی افتتاحیه این نمایشگاه را برگزار می کنیم که به واسطه فراگیری واکسیناسیون عمومی و کاهش فوتی های ناشی از کرونا امید مجددی برای احیای این صنعت به وجود آمده است.

وی افزود: متأسفانه صنعت گردشگری آسیب های جدی را در دوره کرونا دیده و این آسیب ها با افزایش هزینه تمام شده خدمات گردشگری و افزایش غیر قابل باور تعرفه برخی از حامل های انرژی همراه بوده است.

شالبافیان احیای مجدد صنعت گردشگری را منوط به همراهی همه دستگاه ها دانست و عنوان کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم پیشگامی خود را در انجام وظایف خود داشته و همواره بر موضوع نظارت بر پروتکل ها در دستور کار داشته است.

معاون گردشگری تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اتصال به سامانه هوشمند امید پیشگام بوده است، همین رویکرد را در نمایشگاه امسال داشته ایم، به گونه ای که هم در برگزاری روزهای نمایشگاه تمکین کردیم و هم پروتکل های ویژه ای برای بازدیدکنندگان در نظر گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به رویکردهای نمایشگاه امسال گفت: ادارات کل استانی ما و غرفه های آنها پذیرای ذی نفعان گردشگری و صنایع دستی هستند که به صورت مستقل امکان حضور نداشتند، همچنین توجه به موضوعاتی که در برنامه های وزارت خانه اولویت دارد مثل گردشگری سلامت و خوراک در نمایشگاه امسال بروز و ظهور دارد.

شالبافیان با بیان اینکه غرفه های مجازی در نمایشگاه امسال برای اولین بار ممکن شده است، گفت: نشست هیأت های تجاری هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.