افزایش دو برابری بودجه گردشگری اصفهان


انتشار : 1400/11/13



احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با برنامه‌های گردشگری شهر اصفهان برای دوران پسا کرونا اظهار کرد: گردشگری یکی از ظرفیت‌های اصلی شهر اصفهان بوده و باید امیدوار باشیم تحرک آن، اقتصاد شهر را که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است، رونق بخشیده و وابستگی درآمد مدیریت شهری به درآمدهای ساختمانی را کاهش دهد و به سمت درآمد از بخش سرمایه‌گذاری و مشارکت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، کمیته فرعی گردشگری تشکیل و تلاش زیادی در زمینه گردشگری انجام شده است، ادامه داد: معتقدم پس از پاندمی ویروس کرونا در شهر و کشور، در نوروز ۱۴۰۱ شرایط مناسبی داشته باشیم به صورتی که بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها جبران شده و با اقدامات پیش‌بینی شده توسط شهرداری، نوروزی شاد برای گردشگران داخلی و خارجی رقم بزنیم.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری تلاش داریم با افزایش و گنجاندن حجم مناسبی از بودجه برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در بخش گردشگری، توجه به موضوع گردشگری را تثبیت کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به بودجه ۵۸۰ میلیارد تومانی شهرداری در بخش گردشگری، سعی بر افزایش آن تا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری شهر اصفهان در زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت داریم.

مصور اضافه کرد: موانعی همچون خشکی زاینده‌رود، فرونشست و آلودگی هوا پاشنه‌آشیل اصفهان در این بخش است و در تلاش هستیم با جاری شدن زاینده‌رود و با توجه به نقش شهرداری و شورای اسلامی شهر در آلودگی هوا، این نواقص را حل کنیم.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان یک موزه بزرگ بوده و آثار باستانی هر خیابان و خانه تاریخی آن همانند نگین‌هایی برای گردشگری است و می‌توان از این ظرفیت بهره برد، تصریح کرد: ما در مجموعه مدیریت شهری تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا امکاناتی همچون حمل‌ونقل عمومی و امکانات رفاهی که در اختیار شهرداری است را تقویت کرده و به رونق گردشگری کمک کنیم.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وجود هتل‌های مناسب برای گردشگران در طبقات مختلف و توسعه برای حمل‌ونقل هوایی، ریلی و زمینی، می‌تواند به رونق بخش گردشگری کمک کند.