چه کشورهای برای گردشگری سلامت مناسب هستند؟


انتشار : 1400/11/19



گردشگری سلامت - سفر به یک کشور دیگر برای درمان پزشکی یا تندرستی - در طول پاندمی کرونا شدیدا کاهش پیدا کرده است. اما در حالی که محدودیت های سفرهای بین المللی کمتر می شود، سفر به کشورهای دیگر برای درمان های پزشکی نیز رو به افزایش است. اگر می خواهید که درمان خود را به کشور دیگری منتقل کنید، این مقاصد گردشگری سلامت را نیز در نظر داشته باشید:


۱. کانادا

بالاترین مقصد گردشگری سلامت، بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۲۰ انجمن گردشگری پزشکی جهانی (MTA) ، کانادا می باشد. آمریکایی های همسایه ی شمالی شان را برای درمان انتخاب می کنند. آن ها به کانادا برای این دلایل سفر می کنند:

● عمل جراحی

● آزمایش های تشخیصی و غربالگری

● مراقبت های سلامتی و تناسب اندام

● درمان اعتیاد به مواد و الکل

۲. سنگاپور

سنگاپور به خاطر کیفیت خدمات رتبه ی بالایی دارد. نظرات جهانی خدمات درمانی سنگاپور را به عنوان ششمین کشور مناسب ( آمریکا ۳۷ امین) گردشگری سلامت انتخاب کرده اند. همچنین سنگاپور خدمات ارزانتری را نسبت به آمریکا ( ۲۵ تا ۴۰٪ ارزانتر) ارائه می دهد. برای مثلا عمل بایپس قلب که در آمریکا ۱۲۳۰۰۰ تا ۱۵۱۰۰۰ دلار است در سنگاپور ۲۵۰۰۰ دلار می باشد. قیمت تعویض مفصل ران که در آمریکا ۴۰۰۰۰ دلار است در سال ۲۰۱۹ در سنگاپور ۱۳۰۰۰ دلار بوده است.

 

۳. ژاپن

ملت جزیره صلح جو یک سیستم درمانی بسیار توسعه یافته دارد، با بیمارستان های غیر انتفاعی که توسط پزشکان اداره می شود. طبق نظرات جهانی ژاپن دهمین کشور از نظر سیستم سلامت است. برخی از تخصص های شناخته شده ژاپن درمان سرطان و جراحی زیبایی می باشد. ژاپن همچنین هزینه کمتری نسبت به آمریکا، یا حتی برخی کشورهای اروپایی دارد. برای مثلا تویض مفصل ران در سال ۲۰۱۶ در ژاپن ۴۱۲۶ دلار و جراحی بای پس قلب بطور میانگین ۱۴۷۶۰ دلار هزینه داشته است.

 

۴. اسپانیا

اسپانیا دارای هزینه کلی زندگی پایینی است، به همین دلیل هزینه خدمات پزشکی این کشور نیز از آمریکا کمتر است. توریست های پزشکی از اسپانیا برای این موارد بازدید می کنند:

● جراحی های پیشرفته ارتوپدی

● جراحی زیبایی

● جراحی دندان و ارتودنسی

 

۵. انگلستان

بریتانیای کبیر که شامل انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز است، یک مقصد گردشگری جذاب برای گردشگران، خصوصا آنهایی که به دنبال درمان هستند، می باشد. بریتانیای کبیر برای درمان های زیبایی شناخته شده تر است. هزینه ها بعضی اوقات از ایالات متحده پایین تر است برای مثلا تعویض زانو که در آمریکا ۳۰۰۰۰ دلار هزینه دارد در بریتانیا ۲۰۰۰۰ دلار هزینه دارد.

tehrannews.ir

۶. دبی

دبی در ایالات متحده عربی واقع شده است. دبی به خاطر ساختمان های بسیار مدرن و پر زرق و برقش معروف است. ۳ نوع از خدماتی که بیشترین گردشگران سلامت در دبی را به خود اختصاص می دهد شامل دندانپزشکی، ارتوپدی، پکیج های غربالگری سلامتی و پوست می باشد.

 

۷. کاستاریکا

با یک پرواز کوتاه مدت (۲.۵ ساعته ) از میامی به کاستاریکا، که به عنوان یک مقصد گردشگری سلامت شناخته شده است، می توان رسید. کاستا ریکا رتبه بندی جهانی بسیار خوبی به ویژه در دندانپزشکی و جراحی زیبایی دارد. در کنار این موارد گردشگران برای جراحی های چشم، درمان سرطان و کاهش وزن نیز به کاستاریکا سفر می کنند. هزینه درمان در کاستاریکا ۴۵ تا ۶۵ درصد کمتر از ایالات متحده است. مثلا هزینه بای پس قلب در کاستاریکا ۲۷۰۰۰ دلارمی باشد در حالی که این عمل در ایالات متحده ۱۲۳۰۰۰ دلار است.

 

طب مد توریسم

چه کشورهای برای گردشگری سلامت مناسب هستند؟

شرکت عصر طب بین الملل با نام تجاری “طب مد توریسم” فعالیت خود را در سال ۱۳۹۵ با تمرکز بر فعالیت های گردشگری سلامت (توریسم درمانی) آغاز کرد. شرکت آمادگی دارد با در اختیار داشتن مجموعه ای از متبحرترین پزشکان و کارشناسان گردشگری، بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به مراجعین داخلی و خارجی از سراسر ایران و جهان ارائه دهد.

شرکت Tebmedtourism (medical tourism in iran) مفتخر به همکاری با بیش از 430 پزشک متخصص و فوق تخصص شاغل در بیش از 28 بیمارستان بین المللی و 210 مرکز درمانی ملی میباشد. شرکت عصر طب بین الملل همچنین آماده خدمت رسانی به بیماران عرب زبان از کشورهای همسایه (السیاحة العلاجیة فی إیران) نیز می باشد.

شرکت عصر طب بین الملل در راستای حمایت از شعار جهانی گردشگری سلامت "خدمات در حد کشورهای توسعه یافته، هزینه ها در حد کشورهای درحال توسعه" آمادگی دارد با فراهم کردن شرایط مطلوب نسبت به ارائه خدمات و پذیرش بیماران داخلی و خارجی اقدام نماید.

انتهای پیام/