تنها درخت "سکویا" کشور در باغ‌ گل‌ها


انتشار : 1400/11/20



مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر گونه‌های مختلف گیاهی در باغ گل‌ها قابل مشاهده است که از جمله آن می‌توان به تنها درخت "سکویا" در کشور و درختان بلوط اشاره کرد.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجموعه گردشگری باغ گل‌ها در قلب شهر اصفهان در درون خود درختان زینتی، درختان موجود در کشور و گونه‌های نادر را جای داده است.

وی افزود: در این فصل سال گل فصل در باغ گل‌ها وجود ندارد، اما شهروندان در فصل بهار و تابستان تعداد گونه‌های قابل توجهی از گل‌های کشور و جهان را در باغ گل‌ها خواهند دید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر گونه‌های مختلف گیاهی در باغ گل‌ها قابل مشاهده است که از جمله آن می‌توان به تنها درخت "سکویا" در کشور و درختان بلوط اشاره کرد.

وی افزود: در باغ گل‌ها، دو گلخانه گیاهان گرمسیری استوایی و گلخانه کاکتوس وجود دارد که گلخانه گیاهان گرمسیری، از نوع سازه‌های ژئودزیک بوده و حدود ۷۰۰ متر مربع مساحت داشته و انواع گل و گیاه از مناطق استوایی و گرمسیری در آن قرار دارد.

عرفان‌منش اضافه کرد: سازه ژئودزیک، در یک سال گذشته راه‌اندازی شده است و سعی داریم انواع گل و گیاه استوایی در آن جانمایی و به‌صورت تخصصی نگهداری شود.

وی اظهار کرد: با توجه به هوای سرد حال حاضر، این گلخانه می‌تواند اوقات فراغت خوبی را برای شهروندان فراهم کرده و جنبه آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان دانشگاهی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های باغ گل‌ها، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم ساماندهی و بازآفرینی مناسبی برای این مجموعه در نظر بگیریم چرا که از سال ۷۶ مورد ارزیابی و بازآفرینی قرار نگرفته است.

وی با بیان این که باید به صورت ضروری در رابطه با بازآفرینی این مجموعه تصمیم گرفت، اضافه کرد: در حال حاضر باغ گل‌ها به‌عنوان یک باغ ایرانی مطرح بوده و به دلیل شاخصه اصلی همه باغ‌های ایرانی یعنی وجود حوض‌های متعدد و آب‌نماهای زیبا، آب‌نمای باغ گل‌ها نیز منطبق با نمادهای ایرانی در حال بازآفرینی است و در ساخت آن از سرامیک‌هایی همانند باغ‌های ایرانی استفاده می‌شود.

عرفان‌منش خاطرنشان کرد: ساماندهی گونه‌های گیاهی و بازیابی مجدد پارک صخره‌ای موجود در باغ گل‌ها در حال انجام است و امیدواریم این پروژه تا پایان سال تکمیل شود تا در ایام نوروز شاهد جلوه جدیدی از این پارک باشیم.