حافظیه درصدر بازدیدکنندگان نوروزی کشور قرار گرفت


انتشار : 1401/01/14



رپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تشریح آمار بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و فرهنگی استان طی ایام نوروز پرداخت و گفت: به طور کلی در ایام نوروز و در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۱۴۶ نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کردند.

وی افزود: در بازه مذکور حافظیه با ۴۱۹ هزار و ۷۲۷ نفر، تخت جمشید با ۲۸۵ هزار و ۲۹۲ نفر، آرامگاه سعدی با ۲۴۸ هزار ۸۸۰ نفر، ارگ کریم خانی با ۱۴۷ هزار و ۶۵۹ نفر و پاسارگاد با ۱۳۸ هزار و ۶۴۳ نفر بازدید کردند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: طبق آمار ارائه شده به ترتیب حافظیه، تخت جمشید و آرامگاه سعدی، پربازدیدترین مکان تاریخی فرهنگی کشور در ایام نوروز شدند.

محسنی‌نژاد همچنین از اقامت ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۳۲ نفر در بازه زمانی ذکر شده در اماکن اقامتی استان فارس اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، منازل استیجاری، چادر و کمپ مسافرتی، مهمانسرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی و مدارس خبر داد.