آب‌های پیرامونی جزایر هرمزگان شدیدا متلاطم می‌شود


انتشار : //



 کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از وقوع تلاطم شدید در آب‌های غربی و پیرامونی جزایر موجود در این منطقه خبر داد و خواستار خودداری از ترددهای غیرضرور دریایی به ویژه در کلاس شناورهای سبک و گردشگری از بعد از ظهر شنبه تا عصر دوشنبه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، مجتبی حمزه‌نژاد در نشستی پیرامون وضعیت عمومی آب و هوایی با خبر دادن از افزایش سرعت باد و تلاطم دریا در خلیج فارس اظهار داشت:  از امروز بعد از ظهر  افزایش سرعت باد‌های غربی بر روی جزیره کیش، جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد و سبب متلاطم شدن دریا در این مناطق دریایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه، امروز توصیه می‌شود تردد شناور‌ها به‌ویژه سبک و صیادی با احتیاط انجام شود اضافه کرد: این در حالیست که در طول روز نیز گذر ابر برروی آسمان این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: وقوع رگبار پراکنده باران در پاره‌ای از نقاط به‌ویژه ارتفاعات غربی و شمالی استان، دور از انتظار نیست و در برخی نقاط شرقی استان در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد و بروز گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد تصریح کرد: از بعدازظهر شنبه تا روز دوشنبه وزش باد‌های نسبتا شدید غربی بر روی مناطق دریایی و بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و سبب مواج شدن دریا  و گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق دور از ساحل خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از نظر دمایی از 27 تا 31 فروردین، به تدریج روند کاهش دما بین دو تا پنج درجه سانتی‌گراد مورد انتظار است.

ن آب‌های کیش و دیگر جزایر غربی و ساحلی این منطقه از هرمزگان در حال حاضر تردد شناورهای مسافری با احتیاط کامل و به صورت محدود در خطوط منتهی به کیش صورت می‌گیرد، طبق اعلام دریانوردی کیش در ساعات بعد از ظهر تردد شناورهای سبک به کلی ممنوع خواهد شد و دسته‌کم این وضعیت تا آخر روز دوشنبه به دلیل وجود موج و مواج بودن دریا تداوم خواهد داشت.

در بخش مرکزی آب‌های هرمزگان و مسیر ترددی بندرعباس به قشم و هرمز اما وضعیت آب و هوایی در این ساعات و تا پایان شب با پایداری بیشتری روبروست.