اطلاع رسانی آخرین محدودیت های تردد بین شهری در تعطیلات تاسوعا و عاشورا


انتشار : 1400/05/24



تا پیش از شیوع کرونا در بین برخی از مردم ایران رسم به این گونه بود که برای برگزاری مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورا به سمت زادگاه خود سفر می کردند. امسال با توجه به اوج گرفتن پاندمی کرونا و قرمز شدن وضعیت شهرهای ایران، محدودیت های سختگیرانه ای برای ترددهای بین استانی اتخاذ شده است. پیرو این اطلاع رسانی، در تمام جاده‌ های کشور به جز موارد اورژانسی مانند آمبولانس‌ها و ماشین‌ های حمل غذا، عبور و مرور کلیه وسایل نقلیه شخصی ممنوع است و این ممنوعیت از یکشنبه ۲۴ مرداد به مدت دو هفته تا پایان روز پنجم شهریور ادامه پیدا خواهد کرد.

بنابراین منع تردد از امروزساعت ۱۲ ظهر تا صبح شنبه دو هفته آینده (آخر وقت جمعه پنجم شهریور) اعمال خواهد شد. این منع تردد سراسری و بین استانی خواهد بود.

و امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا، رییس جمهور هم تاکید کردند همه دستگاه‌های اجرایی و ناظر باید به شدت و با قدرت وارد عمل شوند و ضمانت اجرایی در ارتباط با تخلفات نیز میزان جرایم مشخص شده است و در این زمینه دادستانی، نیروی انتظامی و اصناف موظف به رعایت هستند.

رزرو بلیط آیا در صورت داشتن مجوز تردد می توان در محدودیت های تردد بین شهری از شهرها خارج شد؟

طی آخرین اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا تمام مجوزهایی که قبلا برای تردد صادر شده بود لغو خواهد شد، افرادی که از قانون محدودیت های تردد بین شهری تخلف کنند و جریمه شوند، بعد از یک ماه این جریمه دو برابر خواهد شد.

در صورت داشتن سفر ضروری برای خروج از شهر چه راهکاری وجود دارد؟
حین هر بحرانی همیشه امکان دارد سفر ضروری ای پیش بیاید و با وجود تمام محدودیت های تردد بین شهری اعلام شده نیاز به خروج از شهر باشد. در این شرایط شما می توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند هواپیما، قطار، اتوبوس و تاکسی های بین شهری که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی فعال هستند استفاده نمایید.بنر خرید بلیط قطار آسان و بدون دردسرلازم به ذکر است برای رعایت فاصله اجتماعی قطارها به این صورت است که تمام کوپه‌های ۴ نفره فقط به ۲ نفر و تمام کوپه‌های ۶ نفره فقط به ۳ نفر فروخته خواهد شد.

 

علاوه بر این دو قانون دیگر نیز شامل حال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها شده است:

 

هنگام ورود به ایستگاه قطار و چک کردن بلیط مسافر، کد ملی مسافر در سیستم استعلام وزارت بهداشت چک می‌شود. اگر فرد به کرونا مبتلا باشد، از سفر او جلوگیری خواهد شد.
همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا، به اتباع خارجی بلیط قطار فروخته نمی‌شود.