جشنواره گردشگري «سفر به دشت شقايق‌هاي کالپوش» برگزار مي‌شود


انتشار : 1401/02/08



 مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق‌های کالپوش»، پس از 2 سال وقفه، سی‌ام اردیبهشت‌ 1401 برگزار می‌شود.

به گزارش کارنامه فردا،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی سمنان، سید محمدصادق رضویان بیان کرد: بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق‌ها، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و جاذبه‌های طبیعی دیگر منطقه، عرضه صنایع‌دستی، سوغات، اجرای موسیقی محلی و چوب بازی از برنامه‌های این جشنواره است.

وی ابراز داشت: این جشنواره با هدف معرفی جلوه‌های زیبای این منطقه، معرفی جاذبه‌ها، عرضه صنایع‌دستی و افزایش روحیه شادابی و نشاط بین مردم برگزار می‌شود.

رضویان اظهار داشت: جاجیم‌بافی، لاک‏ تراشی، سوزن‏‌دوزی و دیگر دست‌بافته‌ها از جمله صنایع‌دستی منطقه کالپوش محسوب می‌شود که در کنار فرآورده‌های لبنیاتی و تخمه آفتابگردان از سوغاتی‌هایی هستند که می‌توان در این جشنواره از کالپوش تهیه کرد.

وی با اشاره به اینکه کالپوش، طبیعتی کوهستانی و جنگلی دارد و این دشت و مناظر طبیعی آن از روزهای نخست فصل بهار زیبایی‌های خود را به نمایش گذاشته است، ادامه داد: رویش شقایق‌ها یکی از جذابیت‌های کالپوش است که هرساله بازدیدکنندگان فراوان و تورهای طبیعت‌گردی از مناطق مختلف کشور را به سوی خود جذب می‌کند.