کرمان میزبان گردشگران جام جهانی قطر می‌شود


انتشار : 1401/03/18



فریدون فعالی امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه و فروش هنرمندان هنرهای سنتی کرمان در محل هتل پارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کرمان یکی از شش استان ایران است که در برنامه سفر تماشاچیان جام جهانی قطر قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا ظرفیت‌های گردشگری برای ورود گردشگران جام جهانی قطر به کرمان را داشته باشیم و همچنین استان کرمان برای اعزام توریست به قطر سهمیه دارد که در این زمینه نیز اقداماتی انجام می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: در برآورد اولیه اعلام شده است یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از تماشاچیان جام جهانی قطر به استان کرمان می‌آیند و امکان صدور ویزای فرودگاهی برای حضور این گردشگران در استان فراهم می‌شود و همچنین انجام پرواز مستقیم از قطر به کرمان در دست پیگیری است.

فعالی خاطرنشان کرد: باید فستیوال، نمایشگاه‌های صنایع ‌دستی و جشنواره‌های مختلف را همزمان با حضور گردشگران در استان کرمان پیش‌بینی کنیم و به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی بپردازیم که اصالت و فرهنگ کرمانی را به همراه داشته باشند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌های هفته صنایع‌ دستی در کرمان سخن به‌میان آورد و از کلنگ‌زنی کارگاه گلیم آقای محمودی با اعطای ۱۸ و نیم میلیارد تومان تسهیلات در این هفته خبر داد.

فعالی همچنین ارائه آموزش، تجلیل از خادمان، هنرمندان، پیشکسوتان و برگزیدگان صنایع دستی و افتتاح کارگاه نساجی سنتی در سیرجان را از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در کرمان ذکر کرد.