هنرمندان صنایع دستی در اصفهان تجلیل شدند


انتشار : 1401/03/23



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عصر امروز در مراسم تجلیل از هنرمندان شاخص و پیشکسوت صنایع دستی اصفهان اظهار داشت: صنایع دستی و هنرهای سنتی سفیران فرهنگی‌ هستند و اگر بخواهیم فرهنگ‌مان را منتقل کنیم باید به کالا تبدیل شود چرا که روح هنرمندان در جای جای این صنایع دستی دوخته و جاری شده است.

وی بیان داشت: از زنان و مادران ای سرزمین تشکر می‌کنم چرا که این هنری که از آن به خوبی صحبت شد، در دامان آن‌ها رشد کرده و سینه به سینه هنرمندان را تربیت کردند.

جلالی دهکردی عنوان داشت: زیلو، دار و قالی نشأت گرفته از روح مادرانگی است و اگر اصفهان، شهر زندگی لقب گرفته، بخاطر این است که زندگی را از زاینده‌رود  دارد و این زندگی همیشه جاری است چون مولد است.

وی بیان داشت: صنایع دستی اقتصاد بنیان، هویت ما را پایه‌ریزی می‌کند و شاید در سال‌های دور، در صنایع دستی ما نقش زنان خیلی پررنگ نبود، اما اکنون شاهد هستیم‌ که همه وارد این عرصه شدند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان داشت: اگر فقط تولید کنیم ولی به مصرف، بازار، استاندارد، کیفیت و زیبایی‌شناسی فکر نکنیم، حتما دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به این که، اصفهان می‌تواند در سه حوزه سرمدار تحول باشد، تصریح کرد: تحول در محتوا، رویکرد و ساز و کار بدین مفهوم است که باید محصول به روز و شاخص داشته باشیم و فکر نکنیم صنایع دستی هزینه است، بلکه باید در کنار صنایع نفتی قرار بگیرد.

جلالی دهکردی اظهار کرد: تحول در ساز و کار این است که برای هنرمندمان ارزش قائل باشیم و رده‌های سازمانی را به سمتی ببریم که تسهیل‌گری باشد ئ این سه تحول با مبنای رویکرد دانش‌بنیانی، دستور کار ما است.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور شهردار اصفهان، رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، از تعدادی هنرمندان صنایع دستی استان تجلیل به عمل آمد، همچنین تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت پست استان اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان منعقد شد.