جشنواره‌های محلی نقش مهمی در معرفی فرهنگ بومی هر منطقه دارند


انتشار : 1401/04/25



جواد واحدی در جشنواره گردشگری آداب و رسوم محلی روستای چاشم بیان کرد: بر اساس ابلاغ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به معاون گردشگری وزارتخانه، برگزاری جشنواره‌های متعدد با محوریت اقوام مختلف طراحی و به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره‌ها را معرفی فرهنگ بومی و محلی هر منطقه و ایجاد شور و نشاط در مردم عنوان کرد.

واحدی با اشاره به اینکه وزارت میراث‌فرهنگی در راستای تقویت جشنواره‌ها گام بر می‌دارد، گفت: وزیر و معاونان وزیر برای تقویت این جشنواره‌ها در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کنند.

وی با ابراز رضایت از برگزاری جشنواره گردشگری آداب و رسوم محلی روستای چاشم، گفت: استقبال خوب مردم و جمعیت حاضر در این جشنواره در چاشم که از مناطق پایلوت گردشگری استان است، نشانگر موفقیت جشنواره است.

واحدی ادامه داد: این منطقه ظرفیت‌های ویژه‌ای در استان دارد و نیاز به کمک برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان به‌ویژه در شهرستان مهدی‌شهر است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر اینکه مناطق هدف گردشگری در استان‌ها نیاز به معرفی دارد، گفت: با توجه به ارزیابی‌هایی که در استان‌ها انجام شده، 80 درصد استان‌ها برای معرفی مناطق پایلوت گردشگری اقدام کرده‌اند و استان سمنان در این زمینه پیشتاز است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تعاملات موجود بین مسئولان در استان سمنان، شاهد شکوفایی بیش از پیش صنعت گردشگری در این منطقه خواهیم بود.