خدمات پزشکی به ۱۰ هزار گردشگر سلامت در مشهد مقدس


انتشار : 1401/04/28



به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، داوود خوش‌شکن مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار گردشگر سلامت بهار امسال از خدمات درمانی و پزشکی شهر مشهد بهره‌مند شده اند که از این تعداد ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن بوده‌اند.

خوش‌شکن ادامه داد: بیشترین گردشگران سلامت از کشورهای عراق و افغانستان و سپس کشورهای عمان، پاکستان و ترکیه با تعداد کمتری بودند و بیشترین خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران سلامت طی این مدت خدمات عمل‌های زیبایی‌، درمان بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های چشم و بیماری‌های زنان و ناباروری و ارتوپدی بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در ایران، غربالگری سلامت بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و همچنین دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا برای تمامی مسافران خارجی و گردشگران سلامت از قبل انجام می‌شده و کماکان این روند ادامه دارد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد متذکر شد: هم اکنون ۳۵ شرکت گردشگری سلامت در مشهد فعال هستند که ۲۱ شرکت از وزارت بهداشت و سایر شرکت‌ها از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز گرفته‌اند.

خوش شکن گفت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به وجود موج پنجم و ششم کرونا، با اعمال محدودیت‌های رفت و آمد و بسته شدن مرزها و پذیرش گردشگر با شرایط خاص، ۳۲ هزار و ۹۳۵ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی در مشهد بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: مشهد در حوزه درمان بیماران خارجی دارای ۳۶ مرکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (آی‌.پی. دی) شامل چهار بیمارستان دولتی امام رضا(ع)، قائم، کودکان اکبر و طالقانی و ۱۲ بیمارستان خصوصی و ۲۰ درمانگاه و کلینیک تخصصی است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این سخنان یادآور شد: سه بیمارستان دولتی، سه بیمارستان خصوصی و هشت کلینیک تخصصی دیگر نیز در این حوزه در نوبت دریافت مجوز هستند.

خوش شکن خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های دکتر شیخ برای درمان سرطان‌های کودکان، ولایت برای حوادث و سوانح و بیماری‌های عروق به‌عنوان تنها بیمارستانی که تمام فرآیندهای آن به‌صورت کاملا الکترونیکی و اتوماتیکی انجام می‌شود و در نوع خودش افتخاری برای مشهد است و نیز دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درحال دریافت مجوز پذیرش گردشگر سلامت هستند.