شهرستان سامان نگین سبز گردشگری در غرب کشور


انتشار : 1401/05/13



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمد تقی گنجعلی در آیین افتتاحیه نخستین همایش بین المللی عمان سامانی، افزود: شهرستان سامان با جمعیت نزدیک به ۴۰ هزار نفر، ۱۳۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و بیش از دو هزار و ۷۰۰ آزاده و جانباز را در دل خود جای داده است.

وی گفت: این شهرستان با وجود دارابودن ظرفیت‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... در سطح کشور و جهان و دارابودن موقعیت توپوگرافی می‌تواند به عنوان نگین سبز گردشگری در منطقه غرب کشور به شمار رود.

گنجعلی افزود: برای برگزاری نخستین همایش بین المللی عمان سامانی ملقب به تاج الشعرا که یکی از قله‌های رفیع شعر آیینی در تاریخ ادبیات فارسی در ایران و جهان به شمار می‌رود، از ماه‌ها قبل برنامه ریزی شده تا نام و ویژگی‌های شخصیتی این شاعر به جهانیان معرفی شود.
وی گفت: اشعار عمان سامانی در رثای عاشورا زبانزد عام و خاص است و امید می‌رود با برگزاری این همایش در ماه محرم، شاهد معرفی و پیشرفت شهرستان سامان در همه عرصه‌ها باشیم.

گنجعلی گفت: دهقان، همان، ذره، دریا، تبیان و... از شاعران این خطه به شمار می‌روند و در حال حاضر نیز جوانان شهرستان سامان قدم در عرصه شعر و ادب پارسی گذاشته اند.

وی ادامه داد: ایجاد و راه اندازی یک فرهنگسرا در سامان نیاز و همچنین اردوگاه دانش آموزی در این شهرستان نیمه کاره مانده است که اهتمام بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد.

شهرستان سامان در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.