راه‌‏اندازی مجدد فرودگاه شاهرود سبب توسعه اقتصادی و گردشگری می‌شود


انتشار : 1401/05/29



به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام‌ جمعه شاهرود با اشاره به اینکه فرودگاه شاهرود حدود ۲۶ سال پیش در زمینی به مساحت ۷۲۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شرق شهرستان شاهرود و در مجاورت جاده مشهد ساخته شده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۶۷ برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان‌های پایانه مسافری، توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.

وی با بیان اینکه اواخر سال ۱۳۸۰ با فرود نخستین هواپیمای مسافری، بهره‌برداری از فرودگاه آغاز شد، اضافه کرد: این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذرماه سال ۱۳۸۶ بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما برای چندمین بار این فرودگاه غیرفعال شده است که خواستار راه‌اندازی مجدد فرودگاه شاهرود هستیم.

امام‌ جمعه شاهرود بیان کرد: فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود به دلیل واقع شدن در محور ارتباطی ویژه می‌تواند چند استان و شهرستان‌های همجوار را پوشش دهد.

امینی خاطرنشان کرد: شهرستان شاهرود به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری علاقه‌مندانی از نقاط خارج کشور دارد که در صورت راه‌اندازی فرودگاه می‌توانند از آن بهره ببرند؛ بنابراین تمامی ظرفیت‌های محلی باید پای کار باشند تا این موقعیت بسیار عالی شهرستان احیا شود.

وی وجود فرودگاه در شاهرود را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: فعال شدن فرودگاه ظرفیت ویژه‌ای برای رشد و توسعه اقتصادی شهرستان قلمداد می‌شود.

امام‌ جمعه شاهرود افزود: فرودگاه بین‌المللی شاهرود یک ظرفیت بالقوه است که باید برای اعتلای آن گام اساسی برداشت؛ از این ظرفیت برای توسعه شهرستان و استان سمنان استفاده کرد که این مهم نیازمند توجه مسؤولان امر است.

امینی عنوان کرد: راه‌اندازی دوباره پروازهای مسافری و تجاری می‌تواند راهی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی موجود در شهرستان باشد.

وی افزود: با راه‌اندازی پروازهای این فرودگاه به صورت داخلی و بین‌المللی می‌تواند برای کشاورزان شاهرود و استان‌ها و شهرهای همجوار بسیار کمک کار باشد.

امام‌ جمعه شاهرود گفت: از این طریق محصولات خود را به صورت مستقیم از شاهرود به اقصی نقاط کشور و خارج از آن صادر کنند و این کار توجیه اقتصادی هم دارد و مشکلات مردم را بسیار کاهش خواهد داد.

امینی ادامه داد: این کار سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه رفت و آمد کشاورزان به تهران برای صادر کردن محصولات خود نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از منفعت‌های وجود پروازهای تجاری، کاهش حضور دلالان است و سود این محصولات به صورت مستقیم به جیب تولیدکنندگان خواهد رفت و نمی‌گذارد دلالان آسیب جدی به تولیدکنندگان بزنند.

امام‌ جمعه شاهرود خاطرنشان کرد: راه‌اندازی فرودگاه سبب می‌شود تا بسیاری از کشاورزان شاهرود محصولات خود را به کشورهای همسایه صادرات کنند و از این طریق اشتغال‌زایی خوبی در استان ایجاد می شود که آینده جوانان را تضمین خواهد کرد و این اشتغال‌زایی سبب می‌شود تا برخی آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یابد.