افتتاح پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در منطقۀ آزاد قشم


انتشار : 1401/06/10



به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، به‌مناسبت هفتۀ دولت پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در منطقۀ آزاد قشم با حضور  فتح‌اللهی، مدیرعامل منقطۀ آزاد قشم، حسین‌زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانۀ شورایعالی مناطق آزاد و نوحه‌گر معاون دانشگاه تهران افتتاح شد.

در ابتدای این جلسه حسین‌زاده گفت: دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌های کشور از بالاترین رتبه علمی در رده‌بندی‌های بین‌المللی برخوردار است که در حوزه‌ها و رشته‌های گوناگون حرف اول را در کشور می‌زند و حضور آن در منطقۀ آزاد قشم می‌تواند دستاوردهای بسیار زیادی را برای این منطقه به ارمغان آورد. البته لازم است در اینجا به این موضوع بسیار مهم اشاره کنم که این آغاز راهی روشن است و باید این همکاری‌ها هرچه بهتر و بیشتر افزایش و بهبود یابد تا دستاوردهای بزرگ‌تری به دست آید؛ زیرا این اقدام فقط گام کوچکی در راستای تحقق عدالت آموزشی در کشور است که شخص رئیس‌جمهور دغدغه‌دار اصلی ان در کشور هستند و همۀ ما موظف هستیم متناسب با حوزۀ فعالیت خود با تمام توان در آن گام برداریم.

در ادامۀ آیین افتتاح پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در منطقۀ آزاد قشم، دکتر فتح‌الهی، مدیرعامل منطقۀ آزاد قشم، ضمن تشکر از همۀ دست‌اندرکاران این افتتاح، بر این نکته تأکید کرد که حضور دانشگاه تهران در منطقۀ آزاد قشم از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است؛ به‌ویژه اینکه در این منطقه به‌صورت خاص به رشته‌هایی نیاز داریم که می‌تواند نیازهای منطقه را هرچه بهتر و بیشتر برطرف سازد و بر همین اساس، از دانشگاه تهران می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به نیازهای بومی این منقطه در حوزه‌های گوناگون داشته باشد. همچنین، در این همکاری باید افزون بر ارتقای هرچه بهتر و بیشتر سطح علمی و فرهنگی جزیرۀ قشم و تأمین نیازهای علمی و مهارتی و... ساکنان رونق گردشگری علمی را نیز مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم منطقۀ آزاد قشم را به یکی از مقاصد گردشگری علمی در سطح بین‌المللی تبدیل کنیم.

نوحه‌گر، معاون دانشگاه تهران نیز در بخش پایانی آیین افتتاح پردیس بین‌المللی دانشگاه در منقطۀ آزاد قشم، افزون بر تقدیر و تشکر ویژه از رویکرد توسعۀ علم‌محور دکتر فتح‌اللهی، آیندۀ روشنی را برای جزیرۀ قشم توصیف کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران در مناطق آزاد دیگر، همچون کیش و ارس فعال بود، اما این فعالیت حلقۀ مفقوده‌ای داشت که افتتاح پردیس بین‌المللی در منطقۀ آزاد قشم این چرخه را به‌خوبی تکمیل کرد. به‌ویژه اینکه با تأکید رئیس محترم دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز قرار است در این جزیره فعالیت خود را آغاز کند.

وی در پایان افزود: هدف اصلی ما از حضور در منطقۀ آزاد قشم، انجام مسئولیت‌های خود، ارتقای سطح علمی و فرهنگی جزیره، کمک به حل هرچه بهتر و بیشتر مسائل فرهنگی و اجتماعی، افزایش اشتغال‌زایی و اشتغال‌پذیری در منطقه، استفاده از ظرفیت‌های طبیعی منطقه و انجام پژوهش‌های متعدد در حوزه‌های گوناگون به‌منظور مدیریت هرچه بهتر منطقه است.