قائم مقام وزیر میراث‌ فرهنگی: خراسان بخش مهمی از سرزمین ایران فرهنگی را شامل می‌شود


انتشار : 1401/06/10



قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خراسان بخش مهمی و زیادی از ایران فرهنگی است و همه وجوه و جلوه‌های صنایع‌ دستی را در خراسان داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، علی دارابی شامگاه چهارشنبه در جلسه با مدیران اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار داشت: 6 پیشران توسعه در سازمان برنامه و بودجه نوشته‌اند که گردشگری سه پیشران اول توسعه در حوزه کشور است، این اهمیت و جایگاه این وزارتخانه را نشان می‌دهد‌.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تغییر جایگاه و نقش میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: چالش‌های زیادی پیش‌رو داشتیم که برطرف شده یا در حال برطرف شدن است، با برنامه‌ها و اقدامات پیش رو تحول آفرینی و تغییرات اساسی را شاهد خواهیم بود.


وی با اشاره صحبت‌های مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: به کمبودها واقف هستیم اما اهتمام ما بر این است که شرایط شایسته‌ای را به‌وجود آوریم که کارکنان احساس غرور کنند که در این وزارتخانه کار می‌کنند.

دارابی با اشاره به برنامه‌های وزارت در حوزه روابط‌ عمومی، اطلاع‌رسانی و به‌ویژه تولید محتوا گفت: رسانه برای ما موضوع مهمی است و به همین دلیل شبکه راه‌اندازی میراث‌ فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌ که در استان‌ها به ساختار روابط‌ عمومی قوی نیاز داریم، ادامه داد: می‌خواهیم قوی‌ترین روابط عمومی کشور را در کشور داشته باشیم.

وی افزود: شبکه مسائل وزارتخانه را در حال پیگیری هستیم و یکی از بحث‌های جدی ما روابط عمومی است.

دارابی درباره طرح ملی مهمان امام رضا(ع) تصریح کرد: خراسان رضوی محور اصلی این طرح است و ضرورت دارد که این استان سهم ویژه‌ای در این طرح داشته باشد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: خراسان رضوی متفاوت با دیگر استان‌های کشور است و موضوعات این استان با توجه به بعد ملی که دارد به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

دارابی گفت: جلسه‌ای ویژه مسائل استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد و موانع و مشکلات درون وزارتخانه‌ای بررسی می‌شود، هم‌چنین موضوعاتی و چالش‌های با دیگر دستگاه‌ها نیز با هماهنگی و همکاری برطرف خواهد شد