آب مورد نیاز هتل جهانگردی تخت جمشید تامین می‌شود/ارائه خدمات گردشگری در سایت جهانی تخت جمشید ضروری است


انتشار : 1401/07/24



به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در نشست پنجره واحد گردشگری گفت: با توجه به اهمیت گردشگری تاریخی در شهرستان مرودشت، ارائه خدمات رفاهی به گردشگران به ویژه در کنار سایت جهانی تخت جمشید ضروری است.

فرخ زاده افزود: هتل جهانگردی تخت جمشید یکی از مکان هایی است که می تواند خدمات خوبی را به گردشگران شهرستان مرودشت ارائه دهد اما این مجموعه سالهاست بدون تغییر و توسعه باقیمانده و فکری به حال توسعه آن نشده است.

او اظهار داشت: این منطقه در زمینه افزایش واحدهای اقامتی و رفع سایر نیازهای گردشگران از جمله خدمات رستورانی و مرکز تفریحی خانوادگی نیازمند تغییر است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: همچنین این هتل سال ها در بحث میزان سهمیه تخصیصی آب مصرفی مشکلاتی را داشت که با طرح موضوع در کارگروه پنجره واحد و همکاری آبفای استان و همراهی و مشارکت مدیران اجرایی هتل، مشکل تامین آب ظرف ۲ هفته آینده مرتفع می‌شود.

فرخ زاده گفت: با توجه به ظرفیت های مختلف حوزه گردشگری استان فارس اعم از گردشگری تاریخی، سلامت و طبیعت گردی، بهترین راه جذب گردشگر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه است.

وی بیان کرد: درخواستهای متعددی در زمینه ساخت مجتمع های گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی، سفره خانه های سنتی، هتل ها و اردوگاه های گردشگری در کارگروه رفع موانع معاونت گردشگری ارائه شده که با جلسات، بازدیدهای میدانی و پیگیری های متعدد بیش از ۵۰ درصد از مسائل و مشکلات رفع گردید و این روند با قوت ادامه خواهد یافت.

هتل جهانگردی تخت جمشید در فاصله‌  یک کیلومتری از بنای جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت واقع شده است.