توسعه گردشگری موجب ایجاد اشتغال در جزیره قشم پایدار می‌شود


انتشار : 1401/08/08



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت‌های ویژه مناطق مختلف کشور در حوزه گردشگری، گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش و حمایت از آن می‌تواند موجب ایجاد اشتغال پایدار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، افشار فتح‌اللهی در دیدار با مدیرعامل بانک رفاه کارگران اظهار داشت: رسالت اصلی سازمان منطقه آزاد قشم، ایجاد توسعه و پیشرفت اقتصادی در جزیره است و حوزه گردشگری نیز از جمله ظرفیت ها و فرصت‌های مناسب رشد اقتصادی قشم است که برنامه‌های متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: گردشگری یکی از مزیت‌های قطعی اقتصاد کشور است که سرمایه‌گذاری و توجه به آن می‌تواند نقش مهمی در اشتغال‌زایی و افزایش سطح رفاه شهروندان ایفا کند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گسترش همکاری‌ها با بانک رفاه کارگران موجب حمایت از کارآفرینان، تولیدکنندگان و صنعتگران جزیره خواهد شد و به توسعه همه جانبه کمک شایانی خواهد کرد.

اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه جزیره قشم از جمله قطب‌های مهم گردشگری در کشور است، افزود: تجهیز این جزیره به فناوری‌های نوین روز، تعامل و اطلاع‌رسانی گسترده و مناسب به گردشگران داخلی و خارجی را در پی خواهد داشت که این موضوع، موجب توسعه، رشد و بالندگی جزیره بیش از پیش می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این بانک، کمک به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله گردشگری است تا با شناسایی فرصت‌ها، تعامل با فعالان این حوزه و تأمین منابع لازم، زمینه و بستر توسعه روز افزون گردشگری را فراهم کند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به سرعت بالای استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه گردشگری، بیان داشت: استفاده از این فناوری‌ها می‌تواند آثار مثبتی برای مردم منطقه قشم به همراه داشته باشد.