گزینه های متنوع اسکان گردشگران در جام جهانی قطر


انتشار : 1401/07/18



چند روز مانده به آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2022 قطر، این کشور تأکید کرده که آماده میزبانی از گردشگران خارجی است و اماکن اقامتی را به میزان کافی تأمین کرده است.

به گزارش «آناتولی» موضوع اقامت و مسکن از مهم‌ترین مسائلی بود که قطر در تدارکات گسترده خود برای میزبانی این بازی‌ها با آن سروکار داشت.

هتل

پیش‌بینی شده که هتل‌های قطر شاهد ضریب اشغال صد در صدی باشند و در این راستا هتل‌ها همه توان انسانی و لجستیک خود را برای پذیرایی از این حجم از گردشگران به کار گرفته‌اند، به خصوص که با نزدیک شدن زمان آغاز بازی‌ها، رزرو هتل‌ها به میزان بی سابقه‌ای رسیده است.

با آغاز شمارش معکوس بازی‌ها که از 20 نوامبر آغاز خواهند شد، 3 میلیون بلیت بازی‌ها فروخته شده که بعد از شهروندان قطری، شهروندان امریکا، عربستان، انگلستان، مکزیک، امارات، آرژانتین، فرانسه، برزیل و آلمان بیشترین خریداران این بلیت‌ها بوده‌اند.

بازی های جام جهانی در یک بازه 29 روزه تنظیم شده و طی این مدت 64 مسابقه اجرا خواهد شد و مسابقه فینال در روز 18 دسامبر 2022 و همزمان با روز ملی قطر در ورزشگاه 80 هزار نفری «لوسیل» برگزار می‌شود.

گزینه های متنوع

رفتن به هتل تنها گزینه گردشگران هوادار تیم‌های جام جهانی نیست. قطر واحد‌های مسکونی و ویلاهایی را در شهرک‌های گردشگری و نیز قایق‌های مسکونی در آب را برای سکونت گردشگران آمده کرده است.

همچنین شهروندان قطری می‌توانند از دوستان و آشنایان خود در خانه‌هایشان میزبانی کنند.

کمیته عالی برگزاری جام جهانی قطر از هواداران تیم‌ها خواسته که کارت الکترونیک «هیا» را تهیه کنند که در حکم روادید ورود به قطر است و امتیازات گوناگونی به دارندگان می‌دهد که شامل استفاده رایگان از شبکه حمل و نقل عمومی می‌شود.

قطر هفته گذشته اعلام کرد که 70 هزار اتاق به امکانات هتلی خود در جام جهانی افزوده است.

حداقل هزینه اقامت در هتل شبی 120 دلار برای هر فرد است و هتل‌های یک ستاره تا 5 ستاره در قطر فعال هستند و طبعا قیمت‌های هر هتلی متناسب با امکاناتش تغییر می‌کند. ضمن اینکه برخی هتل‌ها صبحانه و ناهار و شام را همراه اتاق ارائه می‌کنند.

از سوی دیگر، بندر قطر اعلام کرده که 3 هتل شناور با ظرفیت 12 هزار مهمان آماده فعالیت هستند که رزرو اتاق‌ها در آنها از سامانه اسکان جام جهانی ممکن است.

قطر برنامه‌های تفریحی و فرهنگی بسیاری را نیز همزمان با جام جهانی برای هواداران تیم‌ها تدارک دیده، از جمله «جشنواره فیفا» که قرار است در «کورنیش» منطقه ساحلی دوحه با ظرفیت 40 هزار مهمان در هر شب به صورت رایگان و با حضور هنرمندان جهانی برگزار شود.

قطر همچنین چند روستای گردشگری و چند منطقه ساحلی و موزه و نیز مراکز خرید بزرگ را آماده میزبانی از مهمانان خود در جام جهانی کرده است.