گسترش همکاری های علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با عراق


انتشار : 1401/09/23



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد علی کیانی در نشست با سرکنسول عراق در مشهد، راه اندازی برخی از دانشکده های مربوط به دانشگاه‌های عراق پیرو تفاهم نامه منعقد شده با عتبه حسینی و پذیرش دانشجویان عراقی را از دیگر تعاملات میان این دانشگاه و کشور عراق عنوان کرد.

وی گفت: در راستای گسترش برنامه گردشگری سلامت نیز،نظارت مستقیم در موضوع فرایند خدمت رسانی به گردشگران سلامت و جلوگیری از فعالیت واسطه ها در دستور کار قرار گرفته است.

کیانی با ذکر این نکته که بیمارستان‌های دولتی و خصوصی دارای مجوز IPD، خدمات مورد نیاز گردشگران سلامت را با کیفیت بالا و با قیمت مناسب ارائه می‌دهند، تاکید کرد: تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت نظارت و پایش قرار می گیرند و ما تمامی خدمات و اقدامات صورت گرفته را رصد می‌کنیم و در جلساتی هم که داریم بر رضایت‌مندی حداکثری گردشگران سلامت تأکید داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: ما به کسانی که از طرف عتبه‌های علوی و حسینی و نمایندگی‌های ایران در عراق معرفی شوند تخفیف ۳۰ درصدی خدمات ارائه شده می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه همکاری‌ بسیار خوبی با دانشگاه‌های عراق دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های آموزش، پژوهش و درمان با تعدادی از دانشگاه‌های این کشور از جمله شهر کربلای معلی همکاری داشته است.

کیانی افزود: بیمارستان‌های دارای مجوز IPD خدمات پیشرفته پزشکی و درمانی متنوعی را به گردشگران سلامت ارائه می‌دهند و علاوه بر کیفیت خدمات درمانی، تفاوت هزینه‌های تمام شده در ایران هم در مقایسه با دیگر کشورها موجب شده است که بسیاری از گردشگران سلامت از جمله اتباع عراقی تمایل به استفاده از خدمات کشورمان در این زمینه داشته باشند.

در این نشست عبدالکریم جاسم سرکنسول عراق در مشهد گفت: ما آماده استفاده بیش از پیش از ظرفیت ایران و مشهد در حوزه سلامت هستیم و می‌خواهیم که از این ظرفیت نهایت استفاده را در امر درمان بیماران و پذیرش دانشجویان عراقی داشته باشیم.

عبدالکریم جاسم با بیان اینکه مشهدی‌ها تعامل بسیار خوبی با عراقی‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت دارند، خاطرنشان کرد: ما از دانشگاه علوم پزشکی مشهد که همکاری قابل توجهی با دانشگاه‌های عراق دارد هم می‌خواهیم ظرفیت پذیرش دانشجویان عراقی را افزایش دهد و در کنار آن امکان استفاده بیشتر از ظرفیت اساتید و اعضای هیات علمی را فراهم نماید.

وی تاکید کرد: ما بر هم‌افزایی میان ایران و عراق در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت تاکید داریم و معتقدیم که امروز این ظرفیت وجود دارد تا در حوزه دیپلماسی سلامت نیز همکاری مضاعفی انجام شود تا ملت‌های ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها از جمله حوزه سلامت در کنار یکدیگر قرار بگیرند.