اهدای اثر نفیس هنرمند اصفهانی به آستان قدس رضوی


انتشار : 1401/11/13



به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز گذشته ۱۲ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱، با حضور علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، نماینده آستان مقدس رضوی در استان و جمعی از مدیران اداره‌کل، از اثر هنری استاد پیشکسوت میرزاعلی ولی‌بک که بنای تاریخی منارجنبان را به ابعاد ۲۵×۳۰ سانتی‌متر از ملیله نقره و با عیار ۹۸ درصد بازآفرینی شده بود، رونمایی شد.

در این آیین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: خدا را شاکریم که در آستانه صدسالگی عمر هنرمند پیشکسوت اصفهانی، استاد میرزاعلی ولی‌بک، این هنرمند را به‌عنوان نشانی از صنایع‌دستی زنده اصفهان بازشناسی کنیم.

او ادامه داد: این هنرمند پیشکسوت اصفهانی به مدت ۶ سال عمر خود را صرف خلق این اثر هنری کرده و آرزو داشته است تا در ایام حیات خود، بتواند این اثر فاخر و ارزشمند را به آستان مقدس امام رضا(ع) اهداء کند.

ایزدی افزود: از یک سو شاهد یک رخداد ارزشمند فرهنگی هستیم و از سوی دیگر شاهد یک رخداد ارزشمند دینی در قالب فرهنگ وقف، لذا این اقدام ارزشمند استاد ولی‌بک شایسته تکریم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: بی‌تردید رشته ملیله یکی از ظریف‌ترین و سخت‌ترین رشته‌های هنری در میان رشته‌های هنرهای دستی ایرانیان است، لذا این استاد فرهیخته با تیزبینی، نکته‌سنجی و درنهایت عشق به ایزدمنان و خاندان پاک پیامبر اکرم(ص) هم‌زمان با چهل و چهارمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، این رخداد ارزشمند را رقم زد.

در این آئین مقرر شد تا با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، استاد میرزاعلی ولی‌بک با سفر به مشهد مقدس، این اثر ارزشمند را با دستان خود به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم کند.