اکسپو ۲۰۲۰ دبی فرصتی برای تبلیغ صنعت گردشگری ایران


انتشار : 1400/07/09



ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران در مورد اهمیت پاویون گردشگری ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی گفت: «اگر بخش گردشگری بتواند حضور قوی در این اکسپو داشته باشد، می‌تواند در احیای صنعت گردشگری ایران پس از دوره همه‌گیری کرونا بسیار موثر باشد.»

او ادامه داد: «یکی از ویژگی‌های خوب اکسپو این است که در ۶ ماه برگزار می‌شود و بنابراین ما زمان کافی و بسیار خوبی برای کار در اکسپو داریم.»

پورفرج با اشاره به ازسرگیری صدور ویزا برای گردشگران خارجی ایران گفت: «اگر این مجوز صادر نمی‌شد و نمی‌توانستیم برای گردشگران خارجی ویزا بگیریم، حضور در این اکسپو برای صنعت گردشگری بی‌فایده بود، اما خوشبختانه با دستور جدیدی که صادر شده است، اکنون می‌توانیم به صورت موثر در اکسپو خصور داشته باشیم و جای دارد در این خصوص از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکر کنیم که اینقدر سریع در این زمینه عمل کردند.»

رئیس جامعه تورگردانان اظهار کرد: «در این روز‌ها شرکت‌های ما در حال گفتگو با همکاران خود در کشور‌های دیگر هستند تا آن‌ها ایران را در برنامه‌های گردشگری سال ۲۰۲۲ قرار دهند و اکنون زمان بسیار مناسبی برای این کار است چرا که شرکت‌های گردشگری دنیا در حال تهیه بروشور و برنامه‌ریزی برای سال جدید میلادی هستند.»

او با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی در کنار بخش دولتی قرار گرفته است، توضیح داد: «این همکاری صمیمانه میان دولت و بخش خصوصی در زمینه گردشگری بسیار اهمیت دارد. ما حتما کمک خواهیم کرد و تجربیات جامعه تورگردانان را در اختیار پاویون خواهیم گذاشت.»

پورفرج ادامه داد: «در این اکسپو همکاران ما به دبی سفر خواهند و در طول اکسپو گفتگو با طرف‌های خارجی در جریان خواهد بود که برای رونق گردشگری بسیار موثر است.»

او همچنین به اهمیت معرفی ایران در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: «تبلیغات ما تاکنون صفر بوده است، اما دولت کمک خواهد کرد تا بتوانیم جاذبه‌های ایران را معرفی کنیم. کشور‌هایی مانند روسیه و چین و هند که قصد داریم در آن‌ها کار کنیم و بازار‌های جدید ما به حساب می‌آیند، ایران را نمی‌شناسند. دولت‌ها ارتباط خوبی با هم دارند، اما مردم آن‌ها شناخت لازم را از کشور ما ندارند.»

پورفرج تاکید کرد: «باید بتوانیم در اکسپو ۲۰۲۰ آثار تاریخی، طبیعت زیبا و فرهنگ مهمان‌نوازی مردم ایران را به کشور‌های هدف معرفی کنیم. مردم این کشور‌ها اگرچه اسم کشور ما را می‌شناسند، اما نمی‌دانند چه جاذبه‌های گردشگری در ایران وجود دارد. حتی پیش از این هم رفت و آمد چینی‌ها به ایران بیشتر تجاری بود و روابط گردشگری چندان زیادی بین دو کشور برقرار نبود.»

رئیس جامعه تورگردانان افزود: «در پسا کرونا باید ارتباط و تبلیغات را از صفر با کشور‌های هدف شروع کنیم. با وجود اینکه پیش از کرونا توانسته بودیم روابط خوبی با شرکت‌های گردشگری چین برقرار کنیم، اما بعد از شیوع کرونا تمام این صحبت‌ها مسکوت ماند؛ بنابراین اکسپو می‌تواند فرصت مناسبی برای ارتباط دوباره باشد.»

پورفرج با بیان اینکه تا پیش از این تبلیغاتی در زمینه گردشگری نداشتیم، گفت: «ما گروه به گروه هماهنگ می‌کنیم تا همکاران به اکسپو بروند و حتما اکسپو بسیار مفید خواهد بود به ویژه اینکه باید برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به شکل‌های مختلف از جمله تهیه انواع فیلم و بروشور‌ها و همچنین تبلیغات دیجیتال در این اکسپو بسیار اهمیت خواهد داشت.»