دور هم جمع شدن میلیون ها نفر در افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰


انتشار : 1400/08/04



افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ میلیون ها نفر از سراسر جهان را دور هم جمع کرد!

به غیر از تماشاگران ۳ هزار نفری داخل الوصل پلازا، میلیون ها نفر در سراسر جهان برای تماشای افتتاحیه اکسپو  ۲۰۲۰ مشتاقانه حضور دارند. گلدن رینگ که لوگوی الهام بخش اکسپو ۲۰۲۰ دبی است که بر روی نرده های باشکوه الوصل پلازا با متصل شده است. الوصل پلازا قلب تپنده نمایشگاه اکسپو است و در فضایی دیدنی فراگیرترین نمایشگاه جهانی را برگزار می کند.

علاوه بر موسیقی، یک ارکستر زیبا و هنرهای دیگر نیز از جلوه های بصری قدرتمند در سراسر گنبد الوصل پلازا است. در این مکان بزرگ ترین صفحه نمایش ۳۶۰ درجه جهان به نمایش گذاشته شد. بیش از ۳ هزار وسیله نورپردازی، هزار بلندگو، ۱۳۰۰ لباس و شور و احساس از هر یک از هزار هنرمند و داوطلب شرکت کننده در این نمایشگاه، اکسپو ۲۰۲۰ دبی نمایشی منحصر به فرد از هنرمندان و استادان است.

شیخ نهایان مبارک النهایان، وزیر مدارا و همزیستی امارات متحده عربی و کمیسر عمومی دبی، در افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ در سخنرانی خود از نمایشگاه جهانی دبی و امارات متحده عربی استقبال کرد و گفت: «اکسپو ۲۰۲۰ دبی بستر مهمی را برای ارتباط همه افراد و بحث و همکاری با یکدیگر فراهم می کند. ما از امارات متحده عربی و در پنجاهمین سالگرد خود، پیام تسامح، همزیستی و صلح را به جهانیان منتقل می کنیم. پیام پیشرفت، رفاه و رشد، پیام برادری، خوشبختی و اراده تزلزل ناپذیر برای ایجاد آینده ای روشن برای هم است.»

دیمیتری اس. کرکنتز، دبیر کل دفتر بین المللی نمایشگاه های بین الملل (BIE) گفت: «همه جهان برای اولین بار از زمان شروع همه گیری گرد برای برقراری ارتباط، تبادل نظر و یادگیری در این صحنه فوق العاده جهانی دور هم آمده اند. اکنون زمان افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ دبی فرا رسیده است، نمایشی که دورانی از تاریخ را مشخص می کند که نقش تعیین کننده ای در بهبود جهانی دارد و به آینده ای بهتر کمک می کند.»

پرچم های ۱۹۲ کشور شرکت کننده در نمایشگاه که با جلوه دومینو نشان داده شده اند. پرچم ها یکی پس از دیگری باز می شوند تا یک لحظه غرور آمیز و بصری خیره کننده را ایجاد کنند. همچنین، نمایش پرچم ها نشان دهنده بیداری دوباره جهان است.

آندره بوچلی در نمایشگاه اکسپو دبی یکی از آثار کلاسیک خود به نام «دعا» را می خواند. اشعار او در ارتباط با تعاملات انسانی با رسیدن به نتیجه بزرگ است. پرفروش‌ترین هنرمند زنده موسیقی کلاسیک با داشتن بیش از ۸۰ میلیون آلبوم، گفت که اجرا در افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ افتخار بزرگی است و حضور او در الوصل نشان دهنده تمام محبت های مخاطبانش است و امیدوار است که طرفدارانش را خوشحال کند.

آندره بوچلی گفت: «همه ما سالی را پشت سر گذاشتیم که هیچکس تصور آن را نمی کرد. برای یک سال، ما چیزهای اساسی مانند آزادی و حتی عزت خود را از دست دادیم. اکنون ما سرانجام نور را می بینیم و امیدوارم این رویداد همچنین به القای حس خوش بینی، میل به دستیابی و پشت سر گذاشتن آنچه در گذشته بود، کمک کند.»

پیش از آن، الی گولدینگ، خواننده برجسته انگلیسی، آهنگ سرگرم کننده ای هر چیزی که می تواند اتفاق بیفتد (Anything Can Happen) را معرفی کرد. آندرا دی (Andra Day) با  آهنگ Rise Up تماشاگران را به وجد آورد. لانگ لانگ (Lang Lang) پیانیست چینی با جادوگری خود همه را شگفت زده کرد و آنجلیک کیدجو (Angelique Kidjo) خواننده و ترانه سرای چهار بار برنده گرمی، به همراه محمد عبده (Mohammed Abdu) خواننده مشهور سعودی، آهنگ قدرتمند جان لجند اگر تو آنجا هستی (If You’re Out There?) را اجرا کردند و از جهان خواستند تا به هم بپیوندند.

 

سایر نکات برجسته عبارت بودند از آهنگ رسمی نمایشگاه اکسپو، این زمان ما است (This Is Our Time) که توسط هنرمندان عرب حسین الجسمی، الماس و مایسا کارا (Mayssa Karaa) خوانده شد. اجرای هنری آهنگساز برنده اسکار آی آر رحمان (A.R. Rahman) و ارکستر فردوس که متشکل از ۵۰ نوازنده از سراسر جهان عرب بود، بخش مهمی از برنامه‌های الهام بخش این مراسم بودند.

اسکات گیونز، تهیه کننده اجرایی مراسم افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ در دبی که همکاری و تهیه کنندگی این نمایش را با فرانکو دراگون، مدیر هنری انجام داد، گفت: «ما هنرمندانی را انتخاب کردیم که آهنگ هایی مخصوص به این مراسم داشتند و با موضوعات اکسپو مرتبط بودند. البته ما می خواستیم که دور هم جمع شویم و تنوع سیاره خود را منعکس کنیم. من به ترکیب استعدادی که ما برای انجام این کار گرد هم آورده ایم و نحوه اجرای داستان مراسم بسیار افتخار می کنم.»

احساس گرما، احترام، همراهی و رفاقت در طول جشن قابل لمس بود که همچنین نشان داد که جهان آماده است تا رویدادهای زنده را دوباره بپذیرد. اکنون نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای میزبانی بزرگ ترین گردهمایی فرهنگی جهان با ارائه بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از جمله ملت ها، سازمان های چند جانبه، کسب و کارها و موسسات آموزشی شامل ۱۸۲ روز از لحاظ بصری چشمگیر و هیجان انگیز است. با میلیون ها بازدید کننده، اکسپو ۲۰۲۰ بزرگ ترین و متنوع ترین نمایشگاه در جهان است.