مقررات جدید ورود به کشور لبنان اعلام شد


انتشار : 1400/08/05



مقررات ورود به لبنان که به تازگی اعلام شده، راه ورود به این کشور را برای کسانی که واکسن زده اند آسان تر کرده است. در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ لبنان نیز مانند سایر کشورها مرزهای خود را بست تا از گسترش پاندمی و بالا رفتن تعداد مبتلایان در کشور جلوگیری کند. اما اخیرا طی بیانیه ای قوانین جدیدی را برای ورود به خاک خود اعلام کرده که شامل واکسیناسیون و تست PCR می شود. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری الی گشت این قوانین را به تفصیل برای شما بازگو خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

جدیدترین مقررات ورود به لبنان:

۱-تمامی مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به لبنان می‌ بایست قبل از پرواز آزمایش PCR در محدوده ۹۶ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به نشانی زیر انجام داده و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR کد به همراه داشته باشند:

https://health.behdasht.gov.ir

۲-اگر جواب تست منفی همره تان باشد، امام QR کد مربوط به آن را نداشته باشید، اجازه ورود به کشور لبنان را نخواهید داشت. پس دقت داشته باشید که حتما برای تهیه QR کد گواهی منفی تست PCR خود اقدام کنید.

۳-در صورتی که واکسنیاسیون انجام داده باشید و از تاریخ واکسیناسیون شما بیشتر از ۱۴ روز و کمتر از ۶ ماه گذشته باشد، نیازی به تست PCR و ارائه جواب منفی آن ندارید. به طور کلی در بسیاری از کشورها گواهی واکسیناسیون تنها در همین بازه ۱۴ روز الی ۶ ماه از گردشگران پذیرفته می شود. این یکی از مهم ترین مقررات سفر به لبنان است.

۴-ارائه کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی یکی از اصلی ترین ملزومات برای سوار شدن به هواپیما است.

۵-تکمیل فرم الکترونیکی Airport Tracking Registration در سایت زیر الزامی است.
https://covid.pcm.gov.lb

۵-هنگام ورود به فرودگاه در کشور لبنان نیز از شما مجددا تست PCR گرفته می شود که هزینه این تست روی بلیط شما از قبل محاسبه خواهد شد.

۶-آخرین و مهم ترین بند از مقررات سفر به لبنان این است که هنگام ورود به این کشور باید تا ۴ روز قرنطینه خانگی شوید و پس از ۴ روز اجازه تردد در سطح شهر به شما داده می شود.