لزوم جذب گردشگر سلامت از اقصی نقاط دنیا


انتشار : 1400/08/18



معاون استاندار خراسان رضوی گفت: فرآیند جذب گردشگران سلامت از اقصی نقاط دنیا مخصوصا کشورهای دارای جمعیت مسلمان و شیعه باید در جریان باشد که از اهمیت خاصی برخوردار بوده و می‌تواند در رونق اقتصادی تاثیر بگذارد.

محمدصادق براتی در حاشیه دومین جلسه گردشگری سلامت خراسان رضوی با اشاره ویژگی‌های سامانه جامع مدیریت گردشگران سلامت، اظهار کرد: سامانه جامع مدیریت گردشگران سلامت می‌تواند روابط گردشگران را با جامعه سلامت تنظیم و سطح دسترسی آنان را به مراکز درمانی دارای مجوز متخصصین تسهیل کرده و به رونق‌بخشی و پویایی این عرصه کمک شایانی کند.

وی افزود: آنچه که باید در دستور کار دستگاه‌های متولی و شرکت‌های تسهیل‌گر قرار گیرد، فرآیند جذب گردشگران سلامت از اقصی نقاط دنیا مخصوصا کشورهای دارای جمعیت مسلمان و شیعه است که از اهمیت خاصی برخوردار بوده و می‌تواند در رونق اقتصادی اثرگذار باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: کلیه مسائل گردشگری سلامت در استان قابل حل بوده و در سایه تعامل و همکاری بخش‌های مختلف گردشگری و سلامت صورت می‌پذیرد.

براتی با تأکید بر ضرورت نظارت و بازدید از نحوه ارائه خدمات به گردشگران سلامت و اهمیت آن، عنوان کرد: لازم است تیم‌های تخصصی برای این موضوع تشکیل و ارزیابی‌های لازم صورت پذیرد .

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این جلسه که به منظور بررسی طرح‌های ساماندهی عرصه سلامت زائرین تشکیل شد اهم موضوعات این طرح‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین سامانه جامع مدیریت گردشگری سلامت ایرانیان از جمله زیرساخت‌های نرم افزاری است که در راستای تسهیلگری نحوه ورود و خروج، تامین امنیت، اطلاع‌رسانی،ثبت درخواست و...برای گردشگران سلامت طراحی و در آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.