حضور بدون محدودیت گردشگران سلامت در شرایط غیر پیک کرونا


انتشار : 1400/09/20



سرپرست مدیریت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درحضور بدون محدودیت گردشگران سلامت در شرایط غیر پیک کرونا شرایط غیر پیک محدودیتی برای حضور گردشگران و زائران سلامت در کلانشهر مشهد وجود ندارد و از ابتدای آبان نیز با برداشته شدن ویزای هوایی کشور عراق امکان مراجعه بیشتر بیماران خارجی فراهم شده است.

داوود خوش شکن افزود: بیشتر گردشگران سلامت را بیماران کشورهای عراقی و افغانستانی تشکیل می دهند.

وی گفت: بیمارستانهای طالقانی، اکبر، قائم (عج) و امام رضا (ع )از بیمارستانهای دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند که مجوز پذیرش بیماران خارجی را دارند، 10 بیمارستان غیر دولتی نیز مجوز پذیرش گردشگر سلامت را دارند که باید طبق تعرفه های تعیین شده از بیماران هزینه دریافت کنند.

سرپرست مدیریت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در شراط غیر پیک محدودیتی به لحاظ پذیرش بیماران خارجی وجود ندارد اما در دوران پیک منفی بودن تست پی سی ار بیمار و همراه قبل از ورود به کشور الزامیست و مراقبت از بیمار برای جلوگیری از شیوع بیماری توسط بیماران خارجی انجام می شود.

خوش شکن گفت: خدمات درمانی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماران گردشگر سلامت داده می شود جزو تخصصی ترین و به روز ترین خدمات درمانی است، علاوه براین تعرفه پرداختی خدمات نیز از برخی کشورهای همرده، ارزان است.

وی افزود: بخشی از هزینه هایی که گردشگران سلامت پرداخت می کنند غیر واقعی است که با تدابیر جدید جلوی برخی سودجویی های افراد غیر دانشگاهی از این بیماران گرفته می شود.